Dėmesio! Atvirų duomenų saugykla šiuo metu yra aktyviai vystoma, todėl galite susidurti su įvairaus pobūdžio sutrikimais, apie kuriuos maloniai prašome pranešti atviriduomenys@vssa.lt.

Get this data as: HTML, CSV, JSON, JSONL, ASCII, RDF

🏠 / datasets / gov / Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka / KEIS Kultūros paso edukacijos / KEIS Kultūros paso edukacijos / 0ca24675 / Changes

_type datasets/gov/lnb/kulturos_pasas/Edukacija
_id 0ca24675
_revision 6e7df47a-eb4c-4bd0-8d89-2467a1cfecba
id 1ff51101c4c221d
edukacijos_pavadinimas Gotikinis nuotykis – architektūrinė edukacija (Nuotolinė paslauga)
edukacijos_tiekejas VšĮ Projektų studija
pritaikyta_klasems 2; 3; 4; 5; 6; 7; 8; 9; 10
kaina 3.0
trukme 45
aprasas Užsiėmimo tikslas supažindinti moksleivius su esminiais gotikinės architektūros bruožais, atrasti ryšius, siejančius gotikinę architektūrą su inžinerija, matematika ir menu. Gotikinė architektūra pasirinkta neatsitiktinai. Gotika, gyvavusi Europoje iki 16 a., plėtojosi veikiama prieštaringų veiksnių: katalikybės, bažnyčios autoriteto, tvirtėjančios pasaulietinės valdžios, augančios miestų kultūros, tobulėjančių amatų, gausėjančių technikos išradimų. Intriguojančios pirmųjų gotikinių bažnyčių atsiradimo istorijos leis moksleiviams suprasti idėją, kad mus supanti aplinka nepriklauso tik nuo architektų sprendimų, bet yra įtakojama kompleksinių veiksnių. Užsiėmimo metu moksleiviai išmoks atskirti gotikinei architektūrai būdingus bruožus ir formas; atras, kaip matematikos, inžinerijos ir meno pasiekimai įtakojo tuometinę architektūrą. Užsiėmimas pritaikytas skirtingoms mokinių amžiaus grupėms. Vyresnieji susipažins su svarbesniais gotikinės architektūros terminais. Konstrukciniams gotikinės architektūros subtilumams išsiaiškinti pasitelksime architektūrinį performansą – pasidalinę vaidmenimis moksleiviai vaidins katedros sienas, arkas, kontraforsus. Tai leis moksleiviams pajusti architektūros elementų paskirtį. Vėliau išsiaiškinsime, kur ir kodėl naudojami ramsčiai, sąramos, smailėjančios arkos. Kas yra kontraforsai ir arkbutanai? Vyresnieji moksleiviai susipažins su aukso pjūvio taisykle, pamėgins ją pritaikyti Paryžiaus Notre Dame katedros fasade. Praktinėje užsiėmimo dalyje moksleiviai įtvirtins gautas žinias: 2-6 kl. mokiniai pieš gotikinę bažnyčią, 7-10 kl. mokiniai braižys gotikinį langą. Užduotims atlikti yra sukurti paruoštukai ir darbo instrukcijos.
galioja_nuo 2024-01-01
galioja_iki 2026-12-31
vykdymo_vieta Paslauga teikiama nuotoliniu būdu
sritis Architektūra
savivaldybe
metine_tema
ugdomos_kompetencijos Kritinio mąstymo; Kultūrinė (kultūrinis sąmoningumas, kultūrinė raiška); Kūrybiškumo; Pažinimo kompetencija; Komunikavimo kompetencija; Socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos kompetencija
pritaikyta_kurtiesiems True
pritaikyta_judejimo_negaliai True
pritaikyta_intelektualiniam_sutrikimui False
pritaikyta_regejimo_negaliai False
gali_uzsisakyti_savarankiskai False